Inne działy

 

 

C++ podstawowe typy danych

Przy programowaniu, możemy przechowywać zmienne w naszej pamięci komputera, ale komputer musi wiedzieć, jakiego rodzaju są dane, które chcemy przechowywać w pamięci, ponieważ nie zamierza zajmować takiej samej ilość pamięci do przechowywania prostej liczby czy do przechowywania jednej litery lub dużej liczby, ani nie będzie interpretował zmiennych w ten sam sposób.

Pamięć naszych komputerów jest zorganizowana w bajtach. Bajt jest najmniejszą jednostką pamięci, jaką możemy zarządzać w C++. Bajt może przechowywać stosunkowo niewielką ilość danych: jeden znak lub małą liczbę całkowitą zazwyczaj od 0 do 255. Ponadto, komputer może manipulować bardziej złożonymi typami danych, składającymi się z grupy kilku bajtu na przykład długimi liczbami całkowitymi.

Poniżej znajduję się podsumowanie podstawowych typów danych w C++ i wartości reprezentowanych przez każde z nich:

 

Nazwa Opis Wielkość Zasięg
char Znak lub mała liczba 1 bajt -128 to 127 lub 0 do 255
short int (short) Krótka liczba całkowita 2 bajty -32768 do 32767 lub 0 do 65535
int Liczba całkowita 4 bajty -2147483648 do 2147483647 lub 0 do 4294967295
long int (int) Długa liczba całkowita 4 bajty -2147483648 do 2147483647 lub  0 do 4294967295
bool Wartość typu boolean, może przyjąć wartość true lub false 1 bajt true(prawda) lub false(fałsz)
float Liczba zmiennoprzecinkowa 4 bajty +/- 3.4e +/- 38 (~7 znaków)
double Liczba podwójnej precyzji zmiennoprzecinkowa 8 bajtów +/- 1.7e +/- 308 (~15 znaków)
long double Długa liczba zmiennoprzecinkowa podwójnej precyzji 8 bajtów +/- 1.7e +/- 308 (~15 znaków)

 

 

Zobacz nasze wszystkie kursy

WWW


HTML
HTML - Znaczniki
CSS - Tutorial
CSS - Selektory
PHP
JavaScript

XML

XSLT

Bazy danych


SQL
SQLite
MySQL
PostgreSQL

 

 

Programowanie


C
C++
C#
Java
VisualBasic
Python

Linux


Podstawy Linuxa
Bash
Linuks artykuły

Windows


Excel funkcje
Windows wskazówki
Outlook

Pozotałe działy


Programy
Rozrywka

 

 

 

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.