Inne działy

 

 

Język C# literały

 Literał jest tekstową reprezentacją określonego typu wartości. Typy literałów to boolean, integer, floating point (zmiennoprzecinkowa), string (łańcuch), character i date. Technicznie do literału zostanie przypisana wartość w czasie kompilacji, a zmienna zostanie przydzielona w czasie wykonywania programu.

int wiek = 29;

string narodowosc = "polska";

Tu możemy przypisać dwa literały do zmiennych. Liczba 29 i napis "polska" są literałami.

 

using System;


public class CSharpApp
{

static void Main()
{
bool sng = true;
string imie = "Stefan";
string praca = null;
double waga = 68.5;
DateTime urodzony = DateTime.Parse("Lipiec 01, 1984");

Console.WriteLine("Moje imie to {0}", imie);

if (sng)
{
Console.WriteLine("On jest kawalerem");
}
else
{
Console.WriteLine("On jest w związku");
}

Console.WriteLine("Jego praca to {0}", praca);
Console.WriteLine("On wazy {0} kilogramów", waga);
Console.WriteLine("On się urodził {0}",
string.Format("{0:yyyy}", urodzony));
}
}

 W powyższym przykładzie, mamy także inne literały. Bool może mieć wartość true(prawda) lub false(fałsz). Stefan to zmienna tekstowa typu string. Wartość null oznacza wartość domyślną dla dowolnego typu danych. 23 jest liczbą całkowitą czyli zmienną typu integer. 68.5 jest liczbą zmiennoprzecinkową czyli typu floating point. Wreszcie Lipiec 01, 1984 jest zmienną typu date.

 

Zobacz nasze wszystkie kursy

WWW


HTML
HTML - Znaczniki
CSS - Tutorial
CSS - Selektory
PHP
JavaScript

XML

XSLT

Bazy danych


SQL
SQLite
MySQL
PostgreSQL

 

 

Programowanie


C
C++
C#
Java
VisualBasic
Python

Linux


Podstawy Linuxa
Bash
Linuks artykuły

Windows


Excel funkcje
Windows wskazówki
Outlook

Pozotałe działy


Programy
Rozrywka

 

 

 

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.