Inne działy

 

Wprowadzenie do CSS

 

   

Zanim rozpoczniesz

Zanim zaczniesz, to ważne, czy znasz, Windows lub Unix. Znajomość systemu Windows lub Unix sprawia, że łatwiej będzie się nauczyć HTML.

Należy znać:

  • Podstawowe przetwarzanie tekstu za pomocą edytora tekstu.
  • Jak również tworzenie katalogów i plików.
  • Jak poruszać się po różnych katalogach.
  • Podstawową wiedzę na temat przeglądania Internetu przy użyciu przeglądarek takich jak Internet Explorer lub Firefox, itp
  • Podstawową wiedzę o tworzeniu prostych stron sieci Web za pomocą HTML lub XHTML.

Co to jest CSS?

Kaskadowe arkusze stylów, nazywamy CSS, są językiem o prostej konstrukcji mające uprościć proces tworzenia prezencji stron www.

CSS odpowiada za wygląd strony internetowej. Za pomocą CSS, można kontrolować kolor tekstu, styl czcionki, odstępy między ustępami, szerokość kolumn i położenie obrazów tła, kolory, jakie są używane, a także wiele różnych innych efektów.

CSS jest łatwy do nauczenia i zrozumienia, ale zapewnia pełną kontrolę nad wyglądem dokumentu HTML. Najczęściej CSS występuje w połączeniu z językiem znaczników HTML lub XHTML.

 

Korzyści wynikające z CSS:

  • CSS oszczędza czas - możesz napisać raz CSS i ponownie wykorzystywać sam arkusz na wielu stronach HTML. Możesz zdefiniować styl dla każdego elementu HTML i stosować go na wielu stronach internetowych jak chcesz.
  • Strony ładują się szybciej - jeśli używasz CSS, nie trzeba pisać atrybutów znacznika HTML za każdym razem. Wystarczy napisać jedną regułę CSS, tag i stosuje się do wszystkich wystąpień tagu. Więc mniej kodu oznacza szybsze pobieranie strony.
  • Łatwa konserwacja - łatwość globalnych zmian, po prostu zmieniasz styl, a wszystkie elementy na wszystkich stronach sieci web zostaną zaktualizowane automatycznie.
  • Style do HTML - CSS ma dużo szerszy ogrom atrybutów niż HTML, więc można nadać wygląd znacznie lepszy dla strony HTML w porównaniu z atrybutami HTML.
  • Zgodność z wieloma urządzeniami - arkusze stylów pozwalają aby być zoptymalizowanym pod kątem więcej niż jeden typ urządzenia. Za pomocą tego samego dokumentu HTML, różne wersje strony internetowej mogą być przedstawione dla urządzeń przenośnych takich jak PDA i telefony komórkowe lub do druku.
  • Globalny standard web - teraz rezygnuje się z atrybutów HTML i jest zalecane aby używać CSS. To jest dobry pomysł, aby rozpocząć korzystanie z CSS w kodzie strony HTML i stały się one kompatybilne dla większości przeglądarek.

 

Kto tworzy i utrzymuje CSS?

CSS jest tworzone i utrzymywane przez grupę osób w nazwie grupy roboczej CSS W3C. Grupa robocza CSS tworzy dokumenty o nazwie specyfikacji. Gdy specyfikacja została omówiona i oficjalnie ratyfikowana przez członków W3C, staje się rekomendowana.

Ratyfikowane specyfikacje są nazywane rekomendowanymi, ponieważ W3C nie ma żadnej kontroli nad faktyczną implementacją języka. Niezależne firmy i organizacje tworzą tego typu oprogramowanie.

Uwaga: World Wide Web Consortium, lub W3C jest grupą, która sprawia, że zaleca i rekomenduje, jak działa Internet i jak należy go rozwijać.

 

Wersje CSS:

Kaskadowe arkusze stylów, poziom 1 (CSS1) wyszedł z W3C, jako rekomendacja w grudniu 1996 r. Ta wersja zawiera opis języka CSS, a także wizualny prosty model formatowania dla wszystkich tagów HTML.

CSS2 stał się zaleceniem konsorcjum W3C w maju 1998 r. i opiera się na CSS1. Ta wersja dodaje wsparcie dla arkuszy stylów określonego nośnika np. drukarki i dźwiękowe urządzenia, czcionki ładowalne, elementy pozycjonowania i tabele.

 

O tym poradniku:

Ten samouczek obejmuje obie wersje CSS1 i CSS2 i uczy CSS od podstawowych pojęć do zaawansowanych koncepcji.

 

Zobacz nasze wszystkie kursy

WWW


HTML
HTML - Znaczniki
CSS - Tutorial
CSS - Selektory
PHP
JavaScript

XML

XSLT

Bazy danych


SQL
SQLite
MySQL
PostgreSQL

 

 

Programowanie


C
C++
C#
Java
VisualBasic
Python

Linux


Podstawy Linuxa
Bash
Linuks artykuły

Windows


Excel funkcje
Windows wskazówki
Outlook

Pozotałe działy


Programy
Rozrywka

 

 

 

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.